انواع اتوبوس در ایران

اگر چه قیمت بلیط اتوبوس های VIP معمولا بالاتر از اتوبوس های معمولی است اما به طور کلی سفر با اتوبوس جز ارزان ترین روش های مسافرت محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد.

در ایران نیز همزمان با جهان تحولاتی در زمینه اتوبوس های مورد استفاده در ناوگان جاده ای  صورت گرفته است و امروزه علاوه بر اتوبوس های معمولی شاهد اتوبوس های VIP هستیم که بسیار با کیفیت هستند. این اتوبوس ها بیشتر برای مسافت های طولانی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه بیشتر به بررسی این اتوبوس ها می پردازیم.

 

اتوبوس های معمولی

اتوبوس های معمولی از نخستین اتوبوس هایی بودن که در مسیرهای مختلف جاده ای کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار گرفتند. این اتوبوس ها به مرور مجهزتر و پیشرفته تر شدند و امروزه اتوبوس های معمولی از ایمنی و کیفیت مناسبی برخوردار هستند. این اتوبوس های دارای 40 الی 50 صندلی با فاصله بسیار کم در ردیف های 4 تایی می باشد. همین مسئله موجب می شود که مسافران در طول مسیر کمتر احساس راحتی داشته باشند. در واقع در اتوبوس های معمولی به علت فضای محدود موجود بین صندلی ها امکان خم کردن صندلی به منظور استراحت وجود ندارد. دراتوبوس های معمولی به طور کلی 2 مانتیور وجود دارد که یکی از آن ها را در مقابل ردیف اول اتوبوس و مانتیور دیگر در قسمت میانی اتوبوس واقع شده است که مسافران می توانند در طول مسیر از برنامه ها و فیلم هایی که نمایش داده می شود استفاده نمایند. خدمات پذیرایی در این اتوبوس ها فقط یک میان وعده سبک و سالم می باشد.

 

اتوبوس های نیمه VIP

می توان گفت این اتوبوس ها تلفیقی از اتوبوس های معمولی و VIP هستند و از نظر امکانات و خدمات در سطح میانه قرار دارند. تعداد صندلی این اتوبوس ها بین 26 الی 32 هستند و در یک ستون دو ردیفه و یک ستون تک صندلی قرار گرفته اند. بنابراین صندلی ها از نظر عرضی فاصله مناسبی با یکدیگر دارند و مسافران می توانند به راحتی استراحت نمایند. در این اتوبوس ها در تمامی ردیف ها 3 صندلی واقع شده است اما ردیف آخر دارای 4 صندلی می باشد. اتوبوس های نیمه VIP نیز همانند اتوبوس های معمولی دارای 11 ردیف صندلی هستند و به طور کلی از اتوبوس هاس معمولی بزرگتر هستند و سفر با آن ها می تواند راحت و کم هزینه باشد

اتوبوس های VIP

امروزه شاهد دو نوع اتوبوس VIP در ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور هستیم. این اتوبوس ها به ترتیب دارای 25 و 22 عدد صندلی می باشند که همان ظرفیت اتوبوس ها است.در اتوبوس های VIP چیدمان صندلی ها به صورت دو ستونه می باشد و در یکی از ستون ها یک ردیف صندلی و در ستون بعد دو ردیف صندلی قرار دارد. صندلی این اتوبوس ها معمولا بسیار راحت هستند و به اندازه کافی بزرگ می باشند. سایز و ابعاد صندلی ها موجب شده است که فاصله بین ردیف ها و ستون ها بیشتر از اتوبوس های معمولی و نیمه VIPباشد. از این رو به علت شرایط مناسب و راحتی  که این اتوبوس ها دارند معمولا در مسیرهای طولانی مورد استفاده قرار می گیرند.

در سفر با این اتوبوس ها مسافران می توانند تا 140 درجه زاویه صندلی را تغییر دهند و بخوابانند و در طول شب به منظور استراحت استفاده نمایند. به عبارتی این صندلی ها کاملا تخت خواب شو هستند و مسافرانی که ازآن ها استفاده می کنند در طول مسیر کمتر احساس خستگی خواهند داشت. اتوبوس های VIP امکانات منحصر به فردی دارند که از جمله آن ها می توان به مانتیور مجزا برای هر صندلی، جای شارژر و سیستم سرمایشی و گرمایشی،  یخچال، سیستم تهویه هوا مطبوع و .. اشاره نمود.

 

مسافرانی که اتوبوس های VIP را برای مسافرت انتخاب نموده اند در طول مسیر می توانند با استفاده از هدفون به گوش دادن موسیقی مورد علاقه خود بپردازند، با استفاده از مانیتور تخصصی فیلم یا سریال مورد نظر خود را مشاهده نمایند، کتاب الکترونیکی بخوانند و یا از بازی های موجودر مانتیور را استفاده کنند  و با تماشای مناظر زیبای طبیعت خود را سرگرم نمایند تا به مقصد برسند. تمامی اتوبوس های VIP که در ایران فعالیت دارند محصول شرکت هایی مانند اسکانیا، مان و ولوو هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. جدید ترین نسل اتوبوس های VIP این شرکت ها مجهز به پریزهای برق 220 ولت هستند و مسافرانی که بلیط این اتوبوس ها را رزرو می کنند می توانند به منظور شارژ نمودن وسایل الکتریکی خود مانند گوشی همراه، لپ تاپ و .. استفاده نمایند و سفرهای داخلی یا خارجی فوق العاده راحت و خاطره انگیزی را تجربه نمایند.

خرید بلیط اتوبوس اسکانیا


اتوبوس مسافربری اسکانیا از جمله اتوبوس هایی است که در ترمینال های مسافربری بسیار به چشم می خورد و شرکت های بسیاری از آن استفاده می کنند. برای خرید بلیط اتوبوس های اسکانیا میتوانید از طریق سایت مستر بلیط اقدام کنید و بلیط اتوبوس تهران را خریداری کنید.اتوبوس های اسکانیا با ظاهر ساده و چراغ هایی که طراحی خاصی دارند، یکه تاز جاده های مختلف کشور است. از طرف دیگر بدنه این نوع اتوبوس ها بسیار ایمن تر و با کیفیت تر از گذشته ساخته می شوند. اتوبوس های اسکانیا از نظر طراحی داخلی بسیار راحت بوده و با داشتن صنلی های بزرگ و متحرک باعث می شود تا شما به آسانی و بدون دردسر سفر خود را آغاز نمایید. علاوه بر این ها عایق محکم که مانع ورود سر و صدا می شود و سیستم گرمایش و سرمایش بر بالای سر هر مسافر از دیگر امکانات این اتوبوس ها هستند.

Comments

Popular posts from this blog

فرودگاه بین المللی قشم

کشف الماس رنگی 120 میلیون ساله در روسیه

روشهایی برای شروع یک تغییر سالم