چرا بلیط چارتر قابل استرداد نیست؟

 پرواز چارتر چیست؟

پیش از ذکر هر نکته‌ای، باید تعریف دقیق و صحیحی از پرواز چارتر داشته باشیم. پرواز چارتری به پروازی گفته می‌شود که در آن، همه‌ی صندلی‌های یک هواپیما و یا چندتایی از آن‌ها، توسط آژانس‌های مسافرتی اجاره می‌شوند. این نوع پرواز، بیشتر در مسیرهای پر رفت و آمدی مثل تهران - مشهد کاربرد دارد. از صندلی‌های این پرواز، هم در تورهای گردشگری استفاده می‌شود و هم مستقلا آن‌ها را به‌فروش می‌رسانند.

اگر از آن دسته افرادی باشید که مسافرت با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند هواپیما، قطار یا اتوبوس را می‌پسندید قطعا می‌دانید که در هنگام رزرو بلیط با دو انتخاب بلیط چارتر و بلیط سیستمی روبرو هستید. هر یک از این بلیط‌ها خصوصیات، مزایا و معایب بسیاری دارند و باید با توجه به شرایط بهترین گزینه را انتخاب نمود. برای خرید بلیط هواپیما تهران و چارتر میتوانید از طریق سایت مستر بلیط اقدام کنید.

چرا بلیط چارتر قابل استرداد نیست؟

به گزارش سرمدنیوز،به عبارتی نمی‌توان گفت کدام یک بر دیگری برتری دارد، از مواردی که در رابطه با بلیط‌های چارتر وجود دارد عدم امکان استرداد آن‌ها است که در ادامه بیشتر به بررسی آن می‌پردازیم.

بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر یکی از انتخاب‌هایی است که در هنگام خرید بلیط هواپیما، قطار و .. با آن روبرو خواهید بود. این بلیط‌ها معمولا به دلیل قیمت پایینی که در بیشتر مواقع دارند دارای طرفداران بسیاری هستند. چارتر در واقع به معنای اجاره کردن مکان یا وسیله‌ای مانند هتل، هواپیما، قطار و ... می‌باشد ولی در ایران بیشتر وسایل نقلیه هستند که دارای بلیط چارتر می‌باشند. این بلیط‌ها از سوی آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های چارتر کننده ارائه می‌شوند و قابل خرید از شرکت‌های ارائه دهنده آن‌ها نمی‌باشند. به عبارتی شرکت‌های چارتر کننده به منظور پرداخت هزینه کمتر در بعضی مسیرهای پر طرفدار بلیط هواپیما یا اتوبوس را به صورت عمده خریداری می‌کنند، سپس با قیمت مورد نظر خود به فروش می‌رسانند.

به همین علت است که بلیط های چارتری همانند بلیط های سیستمی از قیمت یکسانی برخوردار نیستند و دارای نوسانات قیمت بسیاری می باشند، به طوری که گاهی به شدت ارزان می‌باشند و برخی مواقع دیگر از بلیط های سیستمی نیز گران‌تر هستند. توجه داشته باشید این بلیط‌ها از نظر شرایط و امکانات طول سفر هیچگونه تفاوتی با بلیط‌های سیستمی ندارند و یکسان هستند.

چرا بلیط چارتر قابل استرداد نیست؟


قیمت بلیط چارتر

مسیرهای پرترددی مانند تهران، اهواز، مشهد، اصفهان و .. معمولا علاوه بر بلیط سیستمی دارای بلیط چارتر هستند. قیمت این بلیط‌ها با توجه به اینکه در چه ایامی از سال باشند و تعطیلات و مناسبت‌های خاص متفاوت هستند. به عنوان مثال قیمت بلیط های چارتر در تعطیلات ایام نوروز، مناسبت‌های مذهبی و ... که میزان تقاضا برای بلیط بیشتر می‌شود به شدت افزایش می‌یابد. به طوری که خرید بلیط‌های سیستمی به صرفه‌تر خواهد بود. اما گاهی اوقات نیز با نزدیک شدن به زمان پرواز بلیط ها با توجه به پیش بینی‌های انجام شده به فروش نمی‌رسند و شرکت‌های چارتر کننده به منظور جلوگیری از ضرر و زیان خود بلیط‌ها را با قیمت بسیار پایینی به فروش می‌رسانند تا تمامی صندلی‌ها پر شود. اصطلاحا به این بلیط‌ها  ارزان قیمت یا بلیط‌های لحظه آخری می‌گویند و در صورت رزرو نمودن آن‌ها می توان سفری کم هزینه را تجربه نمود.

Comments

Popular posts from this blog

فرودگاه بین المللی قشم

کشف الماس رنگی 120 میلیون ساله در روسیه

روشهایی برای شروع یک تغییر سالم