پل تجن

 شهر ساری که مرکز استان سرسبز و شمالی مازندران است، به یکی از مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده که همه ساله میزبان خیل عظیمی از مسافران می باشد. کمتر کسی را می توان یافت که علاقمند به خطه شمال نباشد و تقریبا همه افراد اهل سفر در اولین فرصت پیش آمده خود را به این نقطه از کشور می رسانند. مناطق گردشگری زیادی در ساری وجود دارد که تعدادی از آنها تاریخی و تعداد دیگری تفریحی هستند.

در این بین پل تجن یکی از بناهای قدمت دار این شهر به شمار می رود که بر روی رودخانه تجن (هم نام خود پل) ساخته شده است. رودخانه تجن در قسمت داخلی شهر و ضلع شرقی ساری قرار دارد. یکی از نقاشی های معروفی که روی این پل کشیده شده، به موزه حرم رضوی هدیه شده است. اگر می خواهید به دیدن این پل قدیمی در ساری بروید، بهتر است که ابتدا سری به مجله مستر بلیط بزنید و در آنجا اطلاعات لازم در خصوص گردشگری را بدست آورید.

نجات مرد جوان از زير پل تجن ساري - خزرنما

تاريخچه

پیشینه پل تجن به عصر پهلوی بر می گردد که در همان اول جاده گرگان قرار گرفته است. به دلیل اهمیت تاریخی این سازه در مرداد ماه سال 1354 با شماره ۱۵۳۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

شرايط بازديد

برای اینکه به شهر ساری سفر کنید امکانات حمل و نقل عمومی مختلفی مثل اتوبوس در اختیار دارید تا از این طریق هزینه ها را کاهش دهید. از طرفی می توانید با تورهای گردشگری به این شهر سفر کرده و از جاذبه های توریستی و تاریخی آن دیدن نمایید. چنانچه برای رفتن به این شهر قصد دارید سفری مقرون به صرفه و ایمن داشته باشید با بلیط اتوبوس ساری تصمیم خود را جدی نماید. سایت های زیادی در این راستا وجود دارند که به شما خدمات رسانی می کنند. برای بازدید از پل تجن شرایط خاصی پیش رو ندارید و هر زمان که بخواهید می توانید از آن دیدن کنید.

https://mrbilit.com/mag/tajan-bridge/

Comments

Popular posts from this blog

کشف الماس رنگی 120 میلیون ساله در روسیه

روشهایی برای شروع یک تغییر سالم

چگونه عمرمان را طولانی تر کنیم؟